Kampanjgodis

Godis är främst en rolig gåva, men det kan även användas för att marknadsföra en tillfällig kampanj av något slag. Kanske ska ni lansera en ny tjänst, öppna en ny butik eller så har ni ett tidsbegränsat erbjudande. Oavsett så vill ni att alla ska känna till er nysatsning, och då behöver ni marknadsföring.

Vanligtvis så brukar profilprodukters styrka vara just i deras hållbarhet, men i just tillfälliga kampanjer kan detta vara negativt. Även om profilprodukter såsom tröjor, kepsar och paraplyer ofta används för att marknadsföra något tillfälligt så känns som inte så prisvärda. Produkterna är trots allt värdelösa när er kampanj är över, och dom har en tendens att stanna kvar mycket längre än vad som är önskvärt.

reklamgodis

Vi har nog alla sett en solblekt affisch som marknadsför något som skedde för flera år sedan, och en liknande t-shirt är knappast bättre. För att undervika en pinsamt situation kan en investering i reklamgodis vara lösningen, då godis har en tendens att ätas upp snabbt. Se bara till att beställa tryck på varje individuell godisförpackning (ofta kallad flowpack) och inte på den stora godisförpackningen.

Detta eftersom en stor godisförpackning kan användas som en vanlig låda av mottagaren, i synnerhet om det är en plåtburk. Naturligtvis är traditionell reklam såsom radio och tidningar bra på att marknadsföra något tillfälligt, men kombinera då den satsningen med lite reklamgodis!