Köp inte för mycket godis

do-not-buy-too-much-candyGodis måste ha ett bäst före datum, detta gäller även reklamgodis. Det mesta reklamgodiset har en relativt lång hållbarhet men det är ändock klokt av er att inte köpa på er för mycket så att godiset blir dåligt. Ni vill nämligen inte göra misstaget att dela ut dåligt godis. Därför är detta en produkt som ska delas ut hela tiden så att ni garanterat får en god spridning av ert märke. Denna produkt har inte lång exponeringstid som många andra men det ger ett direkt gott intryck av ert företag. Speciellt om er choklad eller era praliner är någonting utöver det vanliga. Ju godare för smaklökarna, desto bättre kommer kunder att tycka om ert företag och kunden kommer garanterat att associera er med positiva saker.

Om ni istället delar ut dåligt godis kommer det att bli en negativ upplevelse för mottagaren, därför är det någonting som ni väldigt noga vill akta er för. Om ni ska ha ett event där ni planerar att dela ut godis är det perfekt att köpa lite mer än ni tror kommer att gå åt. På så sätt blir ingen utan och inget godis kommer att hinna bli dåligt heller. Det som blir över kan ni dela ut till kunder som kommer till ert företag eller vid en annan mässa som inte ligger allt för långt ifrån i tid. Reklamgodis har relativt lång hållbarhet så det är sällan en katastrof om du skulle beställa för mycket av det.

När man vill ge den potentiella kunden en direkt positiv upplevelse av företaget är reklamgodis helt rätt. Genom godis kan man förmedla mycket, till exempel en känsla av lyx och stilrenhet. Förpackningen är lika viktig som godiset när det kommer till förmedlingen och här finns det många anledningar till att man ska ta hjälp av ett företag som är specialiserat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *