Ta med godis till eventet

bring-candy-for-the-eventDet finns fler sätt att locka kunder än att göra reklam i form av annonser eller på sociala medier. Det allra flesta människor gillar godis och ännu mer om godiset som delas ut är gratis.

Har du ett företag som har den stora möjligheten att få synas på olika event och mässor, så har du en stor fördel redan där. Vanligtvis samlas många företag på en och samma plats och det finns stora chanser till att man får många nya kunder eller samarbetspartners.

Något som alltid lockat människor är provsmakningar eller gratis godis. Matdemonstrationer i mataffärer är mycket bra exempel på denna typ av marknadsföring. Det är inte ovanligt att man ser människor flockas runt det som erbjuds och gärna är det mer än en person som tar ett extravarv och provsmakar ytterligare en gång, innan produkten hamnar i kundens kundvagn.

Vid event är det dock inte alltid mat som ska säljas, men konceptet av att dela ut något ätbart helt gratis, gör att du får fler människor som stannar upp och tar sig en smakbit. Där har du då ett guldtillfälle att ställa frågor eller presentera företaget. Du har redan kundens uppmärksamhet.

Genom att se till att du alltid har reklamgodis på lager är du alltid förberedd för event eller mässor som dyker upp med kort varsel. Det är inte alltid så lätt att skilja sig från mängden av liknande företag och det gäller att alltid ha ett säkert kort. Välj gärna godis som har papper med företagets logga eller namn på, det ökar chanserna till att kunderna kommer ihåg dig, men tillåter även kunden att stoppa en extra karamell i fickan. Låt gärna kunden få ta med sig några godbitar från platsen, det ger möjlighet att dina karameller hamnar hos personer som inte ens besökte eventet, men som ändå kommer få upp ögonen för ditt företag.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *